fredag den 9. oktober 2009

Mit bud på street-photos

Dette billede har en fortælling. Han sitter "in the sun", selvom han er nog den fattigste på gaden.

Dette billede tog jeg i Magasins bageri mens jeg spiste pizza. Kameraet låg på bordet, og det gav perfekt stabilisering, derfor kunne jeg eksponere med længere lukketid. Så kan man bedre fornæmme bevægelsen.





Et billede taget igennem et skulptur, der giver en lidt usædvanlig ramme.









Jeg synes det her var bare sjov og farverig.














5 kommentarer:

  1. Kan godt lide din tanke om de farverige stole med dukkerne på, den skulle du måske have grebet og arbejdet lidt mere med :-)
    Ellers kan jeg godt lide dit billede igennem skulpturen.

    SvarSlet
  2. Super billeder.Der er historie, pointe i dem alle. Jeg kan se at jeg kommer ikke så meget i Kbh. Det er trist at se at der tilsyneladende er kommet flere folk gennem di sidste 5-10 år der lever på gaden.
    Det første billede kan du jo give titlen. "En plads i solen?"
    Billedet med bayerne er fint fordi det giver os noget at tænke over teksten: "12 mdr. rentefri konto".
    Det er næsten som Jacob Holdt ville gøre det.
    Tak for det.

    SvarSlet
  3. Gode motiver. Det, mener jeg, vejer tungt i bedømmelsen. At man kan spotte gode motiver. Hen af vejen bliver vi vel alle sammen bedre til grundigere bearbejdning og fotoredigering.

    SvarSlet
  4. Tak for jeres kommentarer. Jeg ville ikke lave meget ud af bearbejding på nuværende tidspunkt, men jeg vil gerne høre ideer omkring det også, hvis nogen har det.

    SvarSlet
  5. Jeg synes det er rigtig fine billeder og gode motiver. Godt set.

    SvarSlet