søndag den 25. oktober 2009

Nærbilleder fra Hellebæk
























Jeg har taget dette billede af vores hund for et par dage siden i solskinsvejr, så jeg har snydt lidt med at udgive det på vores blog. Det er meget svært at fotografere hende fordi hendes sorte pels er normalt bare en mørk plet i billedet hvis det ikke er nok lys. Men den dag var jeg heldig, hun poserede også pænt.
1/500, F4,5, ISO 320 - sport program



















Det er en malet sten jeg har fundet på stranden. Det er ikke helt perfekt eksponeret, synes jeg, jeg skulle have stillet skarpt på øjnene, og lyset er lidt kedeligt (flash- men i hvert fald ikke indbygget), men jeg fandt motivet sjovt.

1/10, F5,6, ISO 200 - blænde prioriteret




















Det her er et nærbillede af en glasvase. Jeg har lavet lidt beskæring, og klonet væk en afspejling af flash lyset, men ellers er den ikke behandlet. Jeg synes det er spændende at fotografere glas ting, fordi lyset kan have nogle overraskende afspejlinger.

1/60, F5,6, ISO 400 - night scene




















Den her gamle Citroen gik jeg forbi idag ved Hellebæk børnehave. Jeg synes den sort-hvide farvevalg passer bedst til motivet.
1/200, F4,5, ISO 400 - sport



3 kommentarer:

  1. Dine billeder er utroligt alsidige. De er interesante på hver sin måde. Hundeportrættet er dejligt. Det er så sjældent, at de poserer, så jeg forstår godt, at du har taget billedet på sportsprogrammet.
    Fotoet med glasvasen er jo helt surrealistisk. Du har lagt nogle farvede elementer bag vasen, hvilket giver en god kontrast i billedet. Flot tænkt. Jeg synes, at det er dit bedste foto.

    SvarSlet
  2. Hej. Det er flot. Ja glas er spændende og svært at fotografere.
    Alle dine billeder er flotte.
    Tak for det!

    SvarSlet
  3. Sød hund flot fotografi. Sjovt med den farvede sten.og genialt med glasset.Det gælder om at se og opdage de forskellige motiver.

    SvarSlet